Logo
  Avaleht  Üldinfo  Koolipere  Koolikorraldus  Õppetöö  Projektid  Vastuvõtt  Teadmiskeskus  Tugisüsteem  Huvitegevus  Spordikeskus
  Projektid
ICT in USE (Erasmus+)
Õppijaks kujunedes (Erasmus+ õpiränne 2017/2018)
Õppiv õpetaja - õppiv kool (Erasmus+ õpiränne)
Õppija arengut toetav õpetaja (Innove projekt)
Multiple Faces of Young Europe Unite in Diversity
What's up?!
KIK projektid
Rahvusvahelised projektid 2015/2016
Rahvusvahelised projektid 2013-2015
Erasmus+ õpirände projekt 2014/2015
Be active. Stay healthy!
TreasureBooks
ESTIC - Sustainable School Policy
Creative Classroom
Üldõpetust toetav koostööprojekt

  Otsing
Täppisotsing  

Viimsi Keskkooli õpetajad tule ja jää maal

26. septembrist – 1. oktoobrini viibis 12 Viimsi Keskkooli gümnaasiumiastme õpetajat Islandil rahvusvahelise projekti „ESTIC – Sustainable School Policy“ järjekordsel projektikohtumisel. Projekt algas 1. oktoobril 2013 ning kestab 31. märtsini 2015. Projekti toetab EMP ja Norra stipendiumiprogramm.

Kohtumise üheks eesmärgiks oli koguda foto-ja videomaterjali, mille põhjal koostada õppematerjale erinevate õppeainete õpetamiseks. Selle sihiga sõitsime Islandil kolmeks päevaks tutvuma omanäolise maa vaatamisväärsustega, et jõuda Islandi kõige suurema Vatnajökulli liustiku juurde, mille loodenurgas tegutseb praegusel hetkel aktiivne Bardarbunga vulkaan. Teel sinna nägime mitmeid suuremaid ja väiksemaid koskesid, sammaldunud laavaväljasid, lumiste tippudega mägesid, külastasime kurikuulsa Eyjafjallajökulli vulkaani poolt räsitud piirkonda, mis neli aastat pärast purskamist on taas samasugune kui enne, ning ületasime piimjaid liustikujõgesid.

Kõigile eestlastele jättis sügava mulje ka süsimusta liivaga rand. Seal lahendasime Islandi meeskonna poolt koostatud bioloogiaalaseid ülesandeid, mis eeldasid ranniku mikroorganismide tundma õppimist. Skaftafelli looduspargi liustikukeele läheduses läbisime 14-kilomeetrise matkaraja mägedes, kus proovisime ka nutitelefoni äpi kasutamist õppe-eesmärgil. Reisi kõrghetkeks oli ronimine veoautot meenutavasse laeva, mis sõitis jääkülma vette, kus hulpisid huvitavaid kujundeid moodustanud ning päikesekiirte tõttu värvi muutvad jääpangad. Mõned Eesti meeskonnast said proovida ka seda, mis tunne on seista liustikul, kui nende kõrval on suur jääpragu ning all selle sügavuses loksub mustjas vesi. Tagasiteel nägime ka kuulsat Strokkuri geisrit, mis purskab iga 5 minuti tagant aukartustäratava samba tulikuuma vett, ning maalilist Goldenfossi koske. Kui võtta lühidalt kokku kogetu, siis Island on unikaalne maa, kus saab ühel hetkel Euraasia laamal seista ja järgmisel hetkel Põhja-Ameerika laamal ning igaüks võib näha ka kahe laama lahknemiskohta.

Reisi eelviimase päeva veetsime Fjölbrautaskollin vid Armuli partnerkoolis, kus külastasime tunde ning jagasime mõlema kooli loodussuuna arendamisega seotud kogemusi.

Pärast kohtumist tegelevad mõlema partnerkooli õpetajad edasi õppematerjalide väljatöötamisega, loodussuuna arendamisega ning jätkusuutliku kooli kontseptsiooni tutvustamisega kogu kooliperele.

Reis Islandile jääb meile meelde oma geograafilise vaheldusrikkuse ning saare veidi ekstreemsetes tingimustest elavate elanike külalislahkuse ning sisemise soojuse poolest. Kuigi ilm võib ju Islandil iga viie minuti tagant muutuda, püsivad islandlaste põhjamaine loomus ja heasoovlikkus muutumatuna.