Logo
  Avaleht  Üldinfo  Koolipere  Koolikorraldus  Õppetöö  Projektid  Vastuvõtt  Teadmiskeskus  Tugisüsteem  Huvitegevus  Spordikeskus
  Avaleht
PAKUME TÖÖD
Päevakava
Nädalatervitus
Õppeperioodid ja vaheajad
Eelkool 2017/2018
Õppekava
Õpetajate konsultatsiooniajad
Õpilaspilet
Videod

  Otsing
Täppisotsing  

Õuesõpe nutiseadmetega – ideed ja mõtted Portugali kohtumisel

Projekti „ICT in USE“ teine aasta lükati hoogsalt käima Portugalis, kus 2.- 8. oktoobrini 2016 viibisid Viimsi kooli kuus õpetajat: Maarja Urb, Vilve Roosioks, Alge Ilosaar, Darja Vassiljeva Lankina, Riita Järve ning Kaitel Poobus. Lisaks Eesti õpetajatele osalesid erinevate ainete õpetajad Soome, Türgi ja Portugali partnerkoolist. Kui jaanuaris Viimsis toimunud õpetajate kohtumisel oli teemaks ümberpööratud klassiruum, siis seekordsel kohtumisel koolitati end ja jagati kogemusi õuesõppe teemal ning konkreetsemalt sellest, kuidas oleks võimalik nutiseadmeid õuesõppes kasutada.

Õuesõppest kui ühest viisist arutles osalejatega Aveiro Ülikooli õppejõud dr Maria José Loureiro. Teadmisi ja oskusi jagasid eksperdid õpetajate koolituskeskusest AVCOA, kelle peamine teema oli geopeitus ning kuidas seda siduda kooliga. Teooria osa oli kenasti põimitud praktikaga: mängisime Porto linnas geopeitust ja otsisime Murtosa looduskaitsealal aardeid. Geopeitus oli kaasakiskuv ning põnev, sest ka vabal ajal otsiti aardeid, mis mõnel juhul lõppes muda sisse astumisega, sest hasart aare üles leida oli niivõrd suur. Seega kui täiskasvanute seas mäng niivõrd palju hasarti pakkus, võib eeldada, et vähemalt sama suur elevus tekib ka õpilastes. Portugalis saime ülesande üks aare ära peita oma kooli lähedale ning sellele õige koha otsimine juba käib.

Näide aarde peitmisest

AVCOA koolitaja ning Portugali kooli kehalise kasvatuse õpetaja jagas keskkondi, mida ta oma tundides on kasutanud ning kohapeal arendati edasi ideid, kuidas neidsamu keskkondi saab edukalt kasutada ka teistes õppeaines. Näiteks keskkond Runkeeper, mis võimaldab valida liikumiseks teatud marsruuti, läbimisel saab õpilastele anda lahendamiseks erinevaid ülesandeid ning lahendus näiteks pildina salvestada.
Osalenud õpetajatel oli ka endil omavahel mitmeid häid praktikaid jagada. Näiteks igas riigis on vähemalt üks tasuta keskkond, kus on võimalik koostada orienteerumismängu ning seda õppetöös kasutada. Eestis on selleks Loquiz, Soomes Actiontrack, Portugalis Origami. Üksmeelselt tõdeti, et nende mängude läbiviimine pakub õpilastele võimaluse liikuda, viibida värskes õhus ning seeläbi teadmisi ammutada, kuid eelnevalt tuleb veenduda, et kõikide nutiseadmed korralikult töötavad ning kas mäng vajab internetti või siis saab seda kasutada vaid GPSi sisselülitamisel. Lisaks on nende keskkondade puhul alati oht, et ühel hetkel muutuvad need tasuliseks.

Õpetajad õues õppimas

Soomlased jagasid ka huvitava rakenduse Seesaw kasutamisvõimalusi õuesõppeks, mis võimaldab koostada elektroonilist õpimappi ning õpetajal jälgida õpilaste tööd jooksvalt.

Saadud teadmisi ja ideid kasutavad osalenud õpetajad oma õuesõppe tundide planeerimisel ning läbiviimisel. Koostatud materjale jagatakse kõikide teistega projekti kodulehekülje ictinuse.wordpress.com kaudu.

Meie meeskonnale jäi Portugalist lisaks saadud teadmistele ja oskustele meelde loomulikult mõnus soojus, portugallaste külalislahkus ning hea huumor, söömisteks võetakse aega ning see on koht, kus sotsialiseerutakse (seda ka koolipäeva sees). Lisaks oli võimalus Portugali Veneetsias Aveiros tavalisel õhtusöögil kohata Portugali jalgpallikuulsusi.

Koolide külastamisest saime taaskord kinnitust sellele, et tuleb olla rahul sellega, mis enda koolis juba olemas. Kuid saadi ka üks mõte, mis puudutab Eesti haridussüsteemi. Nimelt kui Portugalis on gümnaasium ja kutsekool ühes hoones, mis ei tekita õpilaste vahel eristamist, siis kas see ei võiks olla üks idee, mida Eestis edasi arendada, et kõik õpilased valiksid haridustee oma huvidest, mitte gümnaasiumi ja kutsekooli populaarsusest lähtudes.

Projekti laiem eesmärk on arendada digipädevust õpilaste ja õpetajate hulgas ning seda rahastatakse Erasmus+ programmist. Projekti viimane õppimisüritus toimub 9.- 13. aprillini 2017 Eestis, kus osalejateks Portugali, Soome, Türgi ja meie kooli õpilased. Kohtumisel õpetatakse üksteisele kasulikke rakendusi ainete õppimiseks ning luuakse omaenda rakendusi.

 Portugalis osalenud õpetajad Eestist, Soomest, Portugalist ja Türgist